KOMUNIKAT DOTYCZĄCY WDROŻENIA USTAWY O OCHRONIE SYGNALISTÓW Z DNIA 14 CZERWCA 2024 ROKU
W Banku Spółdzielczym w Koninie zostały wdrożone zalecenia – Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Wprowadzona „Procedura Anonimowego Zgłaszania Naruszeń Prawa oraz Obowiązujących Procedur i Standardów Etycznych
w Banku Spółdzielczym w Koninie” dedykowana jest w szczególności: obecnym lub byłym pracownikom, osobom świadczącym pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, współpracownikom, kandydatom, dostawcom, kontrahentom czy członkom organów Banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (informacje o dacie i miejscu zdarzenia, na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawić jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody np. e-mail, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adres korespondencyjny, e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych i nie objęcia ochroną jako sygnalisty.
Zgłoszenia pisemne mogą być dokonywane: