Oferta dla Klientów Indywidualnych
Klienci Indywidualni
Oferta dla Klientów Indywidualnych
Klienci Indywidualni
Oferta dla Firm i instytucji
Firmy i Instytucje
Oferta dla Firm i instytucji
Firmy i Instytucje

Stanowisko banków w związku z reaktywacją wytycznych EBA – jednolite zasady oferowania dalszych narzędzi pomocowych dla klientów sektora bankowego

Utrzymująca się pandemia koronawirusa dotyka nie tylko Polskę, ale większość krajów europejskich. Europejski Urząd ds. Nadzoru Bankowego (EBA) reaktywował wytyczne dotyczące pomocy dla klientów przy spłacie kredytów. Ich celem jest ujednolicenie zasad oferowania kolejnych narzędzi pomocowych dla klientów całego sektora bankowego, także w Polsce.

Stanowisko banków polskich wypracowane w tej sprawie pod patronatem Związku Banków Polskich, tj. moratorium pozaustawowe, prezentujemy czytaj więcej.

Obejmuje ono dalsze narzędzia pomocowe udzielane od 18 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r. Z działań pomocowych będą mogli skorzystać wszyscy kredytobiorcy – także klienci SGB-Banku SA obraz Banków Spółdzielczych SGB, którzy spełnią kryteria określone w stanowisku i złożą wniosek do 15 marca 2021, tak, aby bank mógł go rozpatrzyć do 31 marca 2021 roku.

Wniosek dotyczący zawieszenia spłat zobowiązań kredytowych – Klient Instytucjonalny (pdf)

Usługi bankomatowe

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 28.12.2020 r. nasze bankomaty zlokalizowane na ul. Chopina 16a oraz na ul. Szpitalnej 45 (budynek Szpitala), zostaną wyłączone z obsługi.

Zapraszamy do korzystania z bankomatów znajdujących się:

  • w Oddziale I na ulicy Kościelnej 6 (była baza PKS w Starym Koninie)
  • na ul. Bankowej 3

Jednocześnie zachęcamy do realizacji płatności kartami płatniczymi oraz poprzez bankowość elektroniczną lub aplikację mobilną Nasz Bank. Aplikacja mobilna Nasz Bank dodatkowo umożliwia wykonywanie płatności BLIK.

Za powstałe utrudnienia uprzejmie przepraszamy.

Komunikat dla Beneficjentów

Szanowni Państwo – Beneficjenci Programu Tarcza Finansowa PFR,

zgodnie z Umową Subwencji i Regulaminem Programu PFR przypominamy o obowiązku przedstawienia przez Państwa w Banku nie później niż do 31 grudnia 2020 r. dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do jego reprezentowania.

W zależności od sytuacji są to:

- dokumenty potwierdzające, że osoba, która zawarła Umowę Subwencji Finansowej i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do reprezentowania Beneficjenta. W zależności od sytuacji są to:
aktualny/pełny odpis z KRS na datę Umowy i każdego Wniosku (jeden odpis, jeśli pokrywa wszystkie czynności) lub pełny odpis z KRS na datę złożenia Dokumentów do Banku (jeśli data ta jest późniejsza od daty Umowy i każdego Wniosku),
albo
- wydruk z CEIDG na datę Umowy i każdego z Wniosków lub na datę złożenia Dokumentów do Banku (jeśli data ta jest późniejsza od daty Umowy i każdego Wniosku),
albo
- Pełnomocnictwo i aktualny/pełny odpis z KRS lub Pełnomocnictwo i wydruk z CEIDG,
albo
- Oświadczenie wraz z aktualnym/pełnym odpisem z KRS lub wydrukiem z CEIDG.

Wzory Pełnomocnictwa oraz Oświadczenia (zob. 2.2.3.1 Procedura) zawarte są w Regulaminie i zawierają wzór danych wymaganych w Pełnomocnictwie/Oświadczeniu:
(https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr/regulamin_programu_tarcza_finansowa_pfr_dla_mmsp.pdf)

W każdym przypadku, w tym w razie konieczności uzupełnienia braków w zakresie złożonych Dokumentów, 31 grudnia 2020 r. jest ostatecznym terminem złożenia Dokumentów przez Beneficjentów.

Dopuszcza się weryfikację w rejestrach (KRS, CEIDG) w sposób zautomatyzowany przez Banki bez konieczności pozyskiwania odpisów/wydruków od Beneficjenta.

Dostarczenie ww. dokumentów do Banku może nastąpić w następujący sposób:
- w formie papierowej osobiście lub przez pocztę,
lub
- w formie elektronicznej,
lub
- w przypadku KRS i CEIDG dopuszcza się weryfikację w rejestrach (KRS, CEIDG) w sposób zautomatyzowany przez Banki bez konieczności pozyskiwania odpisów/wydruków od Beneficjenta pod warunkiem, że Banki odbiorą od Beneficjenta oświadczenie, które może być złożone przez Beneficjenta w Bankowości Elektronicznej, w której Beneficjent:
- potwierdzi, że zapoznał się z przedstawionymi przez Bank dokumentami,
- potwierdzi, że dane zawarte w dokumentach, są prawdziwe, oraz
- wyrazi zgodę na przekazanie do PFR dokumentów, które zostały przedstawione Beneficjentowi przez Bank.

Z poważaniem
Bank Spółdzielczy w Koninie